Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

10 April 2012

cermai..

assalamualaikum semua..





balik keje ptg tadi parking je kete terus nampak dahan pokok cermai dah nak patah.
mungkin sebab hujan dan angin kuat kot.
lagi pu buahnye banyak.mesti berat dahannye.bah besar2 lak tu.
pe la aku nak wat ngan buah cermai ni.
rase nak wat jeruk tp xtau lak caranye camne?
ada sesape leh kongsi cara nak wat jeruk cermai ni x?
syg kalau biarkan gugur camtu je..
pokok cermai ni bukan aku tanam td tumbuh sendiri kat tepi laman rumah ni.
nak tebang syg lak sbb redup sikit kalau ada pokok ni.
kalau kat kg du2 suka makan cemai ni cicah ngan kicap.
masam2 tp sedap...lg2 klau makan ramai2.

18 comments:

Cheq Sue said...

phewwww... tak daya nak makan cermai gie sebab masam sangat...kalau buat jeruk tu kira ok siket, tapi xleh nak rekemen resepi sebab kita pun tau makan aje ^_^

KuNanGKuNanG said...

cheq sue: sy pun slama ni tau makan je cheq sue..sama la kite...he3..tp kene cari gak cara nak wat jeruk cermai ni sbb syg tgk cermai tu gugur camtu je..:)

marzs said...

uu...sedap ni..saya tengah cari gak cermai ni dalam satu kilo..kalau cukup, saya nak bli..:)
email saya ye, bigfieldgurl@gmail.com.

marzs said...

uu...sedap ni..saya tengah cari gak cermai ni dalam satu kilo..kalau cukup, saya nak bli..:)
email saya ye, bigfieldgurl@gmail.com.

KuNanGKuNanG said...

marzs: sekilo?ckup kot..

Mohd Sukur Ibrahim said...

tak pernah makan buah cermai yang fresh..selalu jumpa jeruk cermai jer...

KuNanGKuNanG said...

Mohd Sukur Ibrahim: sy buah cermai ni dah biasa..kadang2 sampai xde org pun nak makan..

Anamarza said...

lamanya tak makan buah cermai fresh ni, cermai jeruk takut nak makan, takut termakan banyak hihhihi

KuNanGKuNanG said...

Anamarza: la,ingatkan takut sbb pe..he3..kalau mkn jerunye mmg xleh berenti..

azam said...

sedapnya...nak², saya sgt suka

mOon EyEzS said...

tu dia....kecur ayaQ lioQ .... kecik2 dulu slalu rabat pOkOk cermai ...kutip...bukan nak makan sgt tapi serOnOk kutip ...tp kdg2 ada yg manis2 lemak sket ...

KuNanGKuNanG said...

azam: kalau mengadap je jeruk cermai ni xbrenti la jawabnye..he3

KuNanGKuNanG said...

moon: kutip pastu wat baling kat kawan2.he3

paridah said...

assalam sedapnya cermai segar terasa-rasa kat lidah...lama dh xjmpa...

KuNanGKuNanG said...

paridah: masam..tu yg wat kecur air liur tu...:)

Golden Rose said...

lama sungguh tak nampak buah or pokok cermai ni...dulu mase tinggal kat kg rajin gak makan buah ni dgn kicap...hmm menjilat jari gitu

KuNanGKuNanG said...

Golden Rose: best gak kan makan ngan kicap.lg2 kalau makan ramai2 sambil mengumpat,eh!sambil berborak..he3..

Suhami Ahmad said...

campurkan gula dan garam dalam air....gaul sampai sebati