Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

19 April 2011

terlupa @ buat2 tak ingat?

aku xfaham la sikap manusia skrg ni. makin kaya tapi makin kedekut. makin banyak duit, makin kurang prihatinnya pasal soal perbelanjaan sendiri. lagi2 bab pinjam duit......situasi pertama: si polan mintak aku bank in kan duit rm 2000 kat akaun cimb member dia. si polan ni tranfer kat akaun mbb aku(dia ngan aku xde acc cimb) rm1900.so kat sini dah kurang rm 100. aku kene kuarkan dari atm 2kali tuk amik 2ribu. so kt cini aku dah kene chrg rm 2. dia call dan cakap akn bayar cash kat aku rm 100...masa call tu dia ada mention rm 2 tp tup2 pagi td dia bagi kat aku, rm100 je..kalau 10x aku tlg dia dah brp duit aku kene tolak? situasi kedua : si polan ni slalu mintak tolong aku belikan makanan tuk dia time aku balik keje. buger lah, nasi lah...krepek la...macam2 lagi la. sure la pakai duit aku dulu kan sbb dia call je suruh aku beli. dah sampai rumah dia makan habis benda tu, dia wat x tau je..bukan la stiap kali dia xbayar tapi aku rase ada la 5 @ 6 kali duit aku melayang tuk isi perut dia.geram betul...............dia lupe ke pura2 xingat?sedangkan dia ni banyak duit.gaji lbh dari aku...tensennye......:(

6 comments:

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

tegur la...

kadang2 kalo senyap jer makin menjadi2...

KuNanGKuNanG said...

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr: ntahla..nak tegur pun kene cara gak.xpasal2 jadi gaduh...huhu...

Sutera_suci said...

Mintak je..

Kena telus, baru tak sakit hati.

KuNanGKuNanG said...

Sutera_suci: nnti try..tp sekrg pun dia blh wat derk je..

DEN COMANDO said...

ala kau kiro sodokahkan ajolaa...atau belanjo dio..dapek jugo pahalo...

KuNanGKuNanG said...

Den Cdo: mmg la dapek pahalo...tp kalau slalu sgt, aden plak dapat doso sbb cam x ikhlas jo..he3