Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

05 April 2011

makhluk HALUSSS......

korang percaya x dengan kewujudan makhluk halus ni? ada gak orang yang xpercaya..katanya kolot, tapi aku ttp percaya benda ni wujud..benda ni ada dimana2 je..di mana kike berada, disitu la dia setia menemani kite..awas ye..benda ni kite xleh tengok ngan mata kasar...sape yg x percaya cube tgk gambar2 di bawah ni:

 bakteria/kutu debu yang biasa hidup di sofa dan tilam, montelnye...kite sedap je kan guling2 bersama makhluk ni...


yang ni plak imej bakteria yang biasa hidup di bulu kucing dan anjing peliharaan. mahluk-mahluk mengerikan ini dengan diambil gambarnye dgn kamera yang dilengkapi dengan Microscope zoom yang mampu memperbesar ukuran sehingga beratus-ratus kali.nampak cam burung kn?

ni imej bakteria yang biasa hidup di roti yang tidak dibungkus dengan kemas. Bayangkan, dalam sekeping roti yang kite makan, terdapat beratus malah beribu-ribu bakteria ini. kalau terbayang benda ni mesti xlalu mkn roti tu dah kan...so moralnya simpan la roti2 elok2...kemaskan la bungkusannye ok..

cutenye....he3. ni imej larva lalat hijau yang diperbesar sehingga 100 kali ( 100x zoom). Nampak macam makhluk asing yang sangat tak kiut kan?tomei3...


ni gambar lalat hitam yang selalu berterbangan kat dalam rumah kite. Bengiskan? rase nak sepak je...heh3x..

ha, skrg korang percaya x kewujudan makhluk halus ni? bakteria2 ni la yang aku maksudkan...he3

19 comments:

hqfizulhqkim said...

kena pakai kanta ni.huhu :)

ainina rasidan said...

tajuk makhluk halus, gaya ala2 mcm hantu kak limah, rupa2nya ini haha.. err..sangat mengerikan makhluk2 ini huhu

KuNanGKuNanG said...

hqfizulhqkim & ainina rasidan: takut x...?he3

Hanny Quinn said...

Hey, Nice Blog...Feel Free To Visit Mine (^_^) http://hannyquinn.blogspot.com/

Sekamar Rindu said...

betul2 halus ni...

kalau kena memang tak kebahh..

:)

KuNanGKuNanG said...

Hanny Quinn: tq..

Sekamar Rindu: 2la..benda ni kite xnampak..so kene la jg kebersihan..

bobhandburry said...

Salam kunjungan.. jgn lupa singgah ke blog sayaa ;)


http://www.zuwairiaiman.com

KuNanGKuNanG said...

bobhandburry: tq sudi jengah blog sy...

Oasis said...

kalau kena mmg gatal ni. Tak tido malam la dibuatnya. Cegah sebelum terlambat.

KuNanGKuNanG said...

Oasis: btl2..kalau dah parah nanti susah...

asybedazzle said...

ingt makhluk halus ape td. rupenya haiwan2 liar ni. haha okay

man yusoef said...

pernah nmpk gmbr2 ni semua kat buku Cambell Biology...hahaha

KuNanGKuNanG said...

asybedazzle: he3..makhluk halus yg masih leh dilihat mggunakn mikroskop..

man yusoef: femes kan diorang. he3 ;)

AZANI said...

ini makhluj yang masih nampak pakai mikroskop...canne pula yang tak nampak dek skop.....tu ada kat sebelah kamu...hi hi hi

KuNanGKuNanG said...

AZANI: nth2 ada kat sblh awak jg..hahaha...:P

AZANI said...

kt dalam saya pun ada sekor...
khannas namanya...

AZANI said...

shoh...shioooh....degil erk...

tolonglah kunang dia tak mau keluar..

KuNanGKuNanG said...

AZANI: dia xmo kuar? sergah je la.hahaha

Anonymous said...

Ya, mungkin karena itu