Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

13 March 2013

nak lebih tapi malas.

Assalamualaikum.



Kalau diikutkan, kerja kite di opis sampai bila pun xkan habis kan.
hari2 ulang benda yang sama. kadang2 boring gak.
kalau dapat belajar benda baru pun ok gak.
dapat tambah pengatahuan kite.

tp ada orang yang xsuka.
kadang2 aku pelik, pung pang pung pang kata bos tak nak naikkan pangkat dia tapi bila suruh wat keje lebih sikit, suruh belajar benda baru dah merungut.
camner tu?

bagi aku kalau kite nak sesuatu yg lebih, kite kene la wat keje labih sikit..betul x?
betulkan kalau aku silap ye.

mungkin org yang macam ni dia rase tension kot sbb banyak benda baru yg dia nak kene pick up, tp tu semua tuk kebaikan dia gak..

11 comments:

adzairdawati makdara said...

sangat sangat setujuuuuuuuuuuuu :)

KuNanGKuNanG said...

makdara: nasib baik mak dara sokong.he3..tq3x..

Anamarza Sue said...

cikgu pun ramai yg macam tu, ada tu nak goyang kaki je, bila dapat duit semua nak kongsi

KuNanGKuNanG said...

Anamarza: tula pasal..ada segelintir org yg berperangai camni..susah btl..

Uncle Lee said...

Hi, very interesting posting. Ya la...you are right...can be boring.
I guess this is the boss as well the HR's fault. They should notice or know about employees morale.
As well encourage further studies, or give a new assignment.

Anyway, you just do your best...learn what you can. Never know bila ada opening somewhere can jump ship.
Have a nice day and keep a song in your heart.
Lee.

QasehnyaRania said...

betul.setuju sangat

[PCL] said...

dulu2 keja goyang kaki (*menjahit guna mesin) pon dapat duit tau sama jugak dgn zaman sekarag nih...so syukurlah dgn apa yg ada..kerja ikhlas gaji berkat..

KuNanGKuNanG said...

Uncle Lee: di mana2 ofis pun mesti ada situasi camni kan uncle. yg penting kite keje rajin dan ikhlas..:)

KuNanGKuNanG said...

QasehnyaRania: tq sbb setuju ngn pandangan sy..:)

KuNanGKuNanG said...

PCL: btl tu..yg penting keberkatan...:)

Golden Rose said...

betul tu....yg penting kita tak makan gaji buta