Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

09 October 2012

sayur kampung

sape yang xsuka makan sayur cuba angkat kaki, larikkkkkkkkkk............hehehe...

aku nk tunjuk kat korang sejenis sayur kampung yang aku teramat la gemari.

sayurnye ialah.......pucuk labu masak air.

kalau balik kg mesti aku mintak mak masakkan sayur ni.

xperlu risau stok xde sebab sayur ni mak aku tanam sendiri..

sementara nak tunggu labu tu berbuah dan boleh dipetik, kite makan la pucuknye dulu..he3

paling best makan sayur ni ngan nasi panas pastu ada ikan goreng ngan sambal.comfirm tambah 2 3 kali tau...

ni la rupa pucuk labu tu..ada ke yg xpenah tgk??

ha..xperlu risau sbb mak tanam tgk le tu panjang sampi ujung sana..
jgn xtau dalam daun2 tu ada buah labu tau..

ni le rupanya bila dah siap dimasak..:)


15 comments:

Golden Rose said...

sedapnye makan sayur tanam sendiri...mesti fresh je

Suhami Ahmad said...

wah, atok tak pernah try lagi...mcm sedap!!

hajar said...

waaaa... sedapnyeeee... dah lama x makan.... kalau masak lemak putih pun sedap nih. bagi kuah dia pedas2 sikit...

Rai Ourkizuna said...

akak suka kalau masak lemak..lepas tu makan dengan sambal kicap.. waaa...

KuNanGKuNanG said...

Golden rose: mmg fresh sbb nak masak ters petik dar pokoknye..geram tgk sbb gemuk2.he3

KuNanGKuNanG said...

Suhami Ahmad: atok patut cuba ni sbb leh wat atok lbh nampak muda remaja..hehehe..

KuNanGKuNanG said...

hajar: a'ah masak lemak pun best, letak ckit lada putih..makan panas2..:)

KuNanGKuNanG said...

Rai Ourkizuna: kalau makan xtoleh kiri kanan dah kan kak.he3

azam said...

Sedapnya.. Gila lama tak makan
Pucuk labu pun susah nk dapat
Pucuk ubi byk

KuNanGKuNanG said...

azam: tu la, kalau x tanam sendiri mmg payah nk jumpa pucuk labu ni..

Iffah Afeefah said...

uiyooo bestnye tanam sendiri

KuNanGKuNanG said...

Iffah Afeefah: mak yg tanam,kalau sy yg tanam cnfirm xidup punya.tangan panas..he3

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

ermmmmmmm.... moon xpenah mkn.... huhu..nampak sgt xtau pape nie..haha

KuNanGKuNanG said...

cikmooanadnan:jarang gak yg tau pucuk labu ni leh wat sayur..slalunye kan org makan labu je..:)

Salwa said...

mesti sedap. Mak masak pula tu.