Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

11 November 2011

11.11.11- perjalanan hidup kita yang masih panjang


Assalamualaikum dan slmt tengahari semua.
hari ni 11.11.11, ramai yang teruja ngan tarikh ni kan?
aku pun xketinggalan gak, sengaja je letak kat tajuk n3 tu 11.11.11, padahal cam xde kene mengena je..he3

pagi2 lagi hari ni aku dah menitiskan air mata.
nak tau kenapa?
meh nak citer cikit.
esok jiran depan rumah aku kenduri kawin tp aku xleh gi.
so pg2 td, time nak gi keje aku pun singgah la rumah jiran aku tu, ziarah dan salam berisi(ada org panggil salam kukot).
borak2 jap aku kata la kat makcik ni " bestnye majlis nikah malam ni 11.11.11, sy je xsampai jodoh lg".
makcik tu pun kata kat aku, bykkan doa dan Allah maha mengetahui.
dia kata kahwin ni bukan senang dan tetiba dia tercerita kat aku, anak perempuan dia dua orng dah becerai.
aku btl2 terkejut sbb yg sorang tu kawan aku, sebaya ngan aku.
tetiba aku lak yg rase sedih terus kuar air mata, makcik tu pun sama, bergenang air matanye.
aku minta maaf sbb pg2 dah buat dia menangis.
sbb aku xsangka lak perkahwinan diorg jadi camni.
tp tu semua ketentuan Allah. mungkin mereka dah cuba sedaya upaya tuk menyelamatkan keadaan tp dah xmampu tuk mempertahankan mahligai yg dibina.

Allah jadikan sesuatu perkara tu berlaku pasti ada sebabnye.
yang belum kahwin, yang sedang bahgia mahupun yang sudah berpisah masing2 perlu bersyukur.
perlu terima segalanya dengan redha.
hidup kita perlu diteruskan.
masih banyak lagi perkara dihadapan kita yg perlu kita lalui.
semua org berhak bahagia.
kita yang cipta bahagia dan kita juga yang cipta kesedihan.
pilihan ditangan kita.

14 comments:

Asmara said...

tersentuh saya baca. mudah2 jodoh Allah tu kuat ikatannya. Amin..:D

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

kita yg bujang2 lagi nie.. tetap bersyukur dan redha.. pasti akan tiba hari yg diimpikan tue..

*moon selalu motivasi diri sendiri setiap kali lepas solat~ supaya xmengeluh.. hehe

KuNanGKuNanG said...

Asmara: camni la yang dinamakan kehudupan kan, ada pasang surutnye..:)

umie mia said...

ermm mmg ramai teruja dgn tarikh hari ni tp bg umie mcm biasa je ^_^ begitulah hidup.. tp kena igt setiap apa yg berlaku pasti ada hikmahnya.. sesungguhnya Allah lebih tau apa yg terbaik utk kita ^_^

KuNanGKuNanG said...

CikMoonAdnan: insyaAllah ..sama2 la kite doa ye..

*mmg slalu kene ingatkan diri ni..kite kan mudah leka dan lupe..huhu

KuNanGKuNanG said...

umie mia: tarikh ni cantik dan senang nk ingt, tu ramai yg rase special..
btl2..Allah dah aturkan semua yg terbaik wat kite..:)

NAZRUL AZAT said...

gitu laa idop ni kan, bahagia lawannya derita, baik lawannye buruk, sedih lawannye gembira... Allah Maha Besar

Cheq Sue said...

aiii...tetibe je bergenang air mata baca n3 ni... -_-

ainina rasidan said...

along kuat :)

KuNanGKuNanG said...

NAZRUL AZAT: btl2..semuanya adil kan.

KuNanGKuNanG said...

Cheq sue: kadang2 kite sedih xgembira tp kite xtau ada org lain yg lbh derita dari kite kan.

KuNanGKuNanG said...

ainina rasidan: kuat sbb along minum milo...he3..insyaAllah..mudah2han sentiasa tabah..

Suhami Ahmad said...

insyaAllah, kalau ada jodoh tu sampai bila2 pun akan berpanjangan...

KuNanGKuNanG said...

Suhami Ahmad: insyaALLAH...:)