Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

28 October 2011

putu bambu

Assalamualaikum dan selamat petang semua..

sejuk petang2 ni, maklumla kat luar tu ujan, ni plak dok dalam aircond, leh beku dibuatnye..

korang suka makan putu bambu x?
dulu aku mmg xgemar langsung putu ni tp sejak aku jumpa putu yang rasenya mmg btl2 best, rase nak beli ari2 plak.(melampau tu ari2 nak makan..) huhu.

aku xpasti pe bahan2 tuk wat putu bambu ni, yang aku tau intinye guna gula merah dan dimasak dalam buluh yg comel2.
kat pasar malam rumah aku jual 1 bumgkus rm2.
dalamnye ada 5 ketul. ok la kan?

gambar xclear la..xnampak sgt intinye..



eh, mane 2 lg?aku dah ngap rupenye..heheheh


ni la rupenya masa tengah dimasak.

6 comments:

Ezad Skytech said...

hee..putu bambu ni tak pernah makan...putu piring pernah la...hee..tapi rasanya macam sama je kan... :)

Eisha said...

kat area rumah kat kl pon ade jual putu bambu sedap gle..nama dia 'putu bambu world' hahaha

tp dia buat putu tu letak pndan kot sbb warna hijau..tp mmg best la sbb gula merah dia byk

huhu terus rasa teringin nak makan

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

huuuu~ lama xpekena putu bambu~ dapat mkn panas2 sedap nie...

KuNanGKuNanG said...

Ezad Skytech: rasanye sama je cuma bentuk je lain..:)

KuNanGKuNanG said...

Eisha: 'world' tu..mesti sedap giler kan..;)

KuNanGKuNanG said...

CikMoonAdnan: best makan panas2..xcukup kalau stakat 2 ketul.hehehe