Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

05 February 2012

mentarang

Assalamualaikum dan selamat malam semua..

pe menu makan malam ni?

malam ni aku makan mentarang bakar.

korang semua kenal x mentarang? mungkin ada yg xkenal mentarang ni camnekan?

harga sekilo mentarang ni rm8. 
saiznye ada yg kecik,yg besar..sederhana pun ada.
pilih je yg mana korang suka.

kat area kg aku kat sekinchan ni banyak la jual kat gerai2 tepi jalan.

kalau xkenal mentarang ni xpe,nnti leh tgk gambar kat bawah ni.

biasanye mentarang ni org rebus je, tp leh gak bakar.
1 lagi leh goreng tepung tp kalau nak goreng tepung kene kopek la kulitnye dulu.

time baru start bakar


ok dh siap bakar...leh la kite makan...

11 comments:

Cheq Sue said...

tau la jugak pasal mentarang ni, tapi tak pernah makan lagi... adik beradik dengan kepah kot gie...

Ezad Skytech said...

mentarang...?
baru first time dengar ni..hee~

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

Xkenal..xpenah mkn...hehe...apa rasa...sedap sgt ke...tringin laa plk..mcm xpernah jumpa jerkk kat mana2 pasr raya kan.. Mmg xde jual kan..

KuNanGKuNanG said...

Cheq sue: try la rase cheq sue, sdp...spupu sepapat kepah lani cuma bentuknye panjang...

KuNanGKuNanG said...

Ezad skytech: kalau camtu wajib la awak try.:)

KuNanGKuNanG said...

cikmoonadnan: rase lbh kurang cam kepah..yg sy tau biasanye cuma ada kat pantai area sgor blh kuala sgor sampai ke sabak bernam. kt pasaraya mmg xde jual..

Cik tikah said...

first time tahu mentarang tuh ape

KuNanGKuNanG said...

cik tikah: seafood,family kepah,kerang...:)

zainab_baniaz said...

salam

sedap x rasa mentarang tu..?? (saya tak pernah jumpa dan tak pernah tahu pasal mentarang.. ini baru pertama kali saya dengar pasal mentarang...)

KuNanGKuNanG said...

zainab_baniaz: mentarang ni kt sesetengah tempat je ada..sedap..isinye kenyal2 cikit.:)

zainab_baniaz said...

owhhh..