Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

18 December 2011

apa kaitannye ye?


assalamualaikum dan selamat pg semua..
sejuk betul pagi ni..
tido malam td pun berselimut sampai pg.
bangun je subuh td terus dengar bunyi katak berdendang..
slalu orang kata kalau kalau katak berbunyi tu maknanye hari nak hujan,
katak tu panggil hujan.
betul ke ye? 
tp mmg kebiasaannye begitu kan?
pe kaitan katak tu berbunyi ngan hujan plak ye?
mungkinkah sbb lagu ni "katak oh katak knp kau pggil hujan, macamane aku xpanggil ular nak makan aku, ular nak makan aku.."

20 comments:

Ca Cik Duyung said...

haha..ha'ahkan..pelik.pastu nape org selalu ckp, "jangan nyanyi, suara ko xsedap.nanti ujan" hehe

Anamarza said...

memang dah musim hujan, bukan salah katak yg panggil hujan, huhuhuu jgn la banjir nk blik ganu ni

KuNanGKuNanG said...

Ca cik duyung: a'ah kan ca,so maknenye bunyi katak tu xsedap la ye..sampai ti org samakan sore manusia ngan katak.he3

KuNanGKuNanG said...

Anamarza: harap2 la tak ujan..minggu dpn pun sy nak gi kota bharu..ganu dah gi bulan lpas..

sonata anak kancil said...

betul tu - petua / cara orang lamayang kebanyakannya bergantung kpd nature

Ezad Skytech said...

da sampai masanya nak hujan...bukannya sebab katak kot...hee~

Acik said...

katak suka ujan. sb tu katak bising panggil ujan ... :)

KuNanGKuNanG said...

sonata anak kancil: btl2..ubatnye ada pada buah tu sendirikn.

KuNanGKuNanG said...

ezad: he3...:)

KuNanGKuNanG said...

Acik: leh la katak tu main air kn?he3

NAZRUL AZAT said...

alaa katak tu keciwa xdpt masuk VOKAL -bukan sekadar rupe sbb azmeer rejek dia awal2 lg huhuuuu

KuNanGKuNanG said...

NAZRUL AZAT: hahaha..ada2 je awak ni..tgk katak2 cian dia kecewa samapi terlentang camtu..haha

umie mia said...

hehehe katak panggil hujan biar hujan lagi lebat.. jadi bila hujan lebat dia lagi rancak menyanyi utk org2 lena lebih lama ^_^

KuNanGKuNanG said...

umie mia: hahaha btl tu..org lena sampai mimpi2 lagi.hehe

Azlan Hasan said...

hehehe..sib baik ade katak..kalau tak hidup ngan cuaca panas jer kita..hehehe

Regards,
-Strider-

KuNanGKuNanG said...

Azlan Hasan: btl gak tu..kalau x, kering je la jawabnye...:)

Suhami Ahmad said...

atok raso haiwan2 ni ado hubungan dengan alam...bilo dio raso suhu tu lain macam, tu agaknya katak tu berbunyik kot...pado pendapat atoklah

KuNanGKuNanG said...

Suhami Ahmad: agaknye la kot tok..dalam dunia ni kan semuanya saling berkaitan...:)

Cik SHiNJU said...

Sekdi dowh katak kat ats tu..hehehe..
Maknanye kalau ujan n ade bunyi katak mesti ade ular time tu...hehehe...

Rindu nk dgr bunyi katak panggil ujan kat belakang umah arwah aki...

KuNanGKuNanG said...

Cik Shinju: 2la kat kg je leh dgr bunyi katak ni..:)

katak2 ala2 model gitu..he3