Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

10 December 2011

sempurnakah kita??

assalamualaikum dan selamat malam semua..
malam ni ingatkan leh tengok gerhana bulan tp xde rezki la sbb kat kg ni hujan lebat...

mesti korang semua biasa dengar atau tengok org mengutuk orang lainkan?
mengeluarkan kata2 kesat seperti bodoh,menyamakan org dengan beruk..
dengan teknologi moden skrg hari2 kite leh tengok situasi ni.
contoh paling mudah adalah kat facebook.

bertudung litup atau brkopiah aji,
 gaya seperti pengetahuan agama penuh didada
 tp kata2 yang keluar dari mulut langsung xselari dengan imej diri.

walaupun mungkin pada pandangan mata org itu,org lain tidak sempurna tp dengan tindakannya mengeluarkan kenyataan2 yang megutuk org lain, meleceh2 org lain adakah dirinya akan diangkat darjatnye?
mungkin dia akan rase puas ati tp sebenarnye sempurnakah dia?
hanya Allah yg mengetahui....


16 comments:

sekamar rindu said...

salam....kak,

kadang2 kita 'terlebih mudah' mengutuk, menghina orang lain, tanpa memikirkan kelemahan diri sendiri juga...

KuNanGKuNanG said...

ekamar rindu: btl2..kadang2 terus menghukum.

Cheq Sue said...

> TIDAK... (*_*)

S..U..D..@..I..S said...

jadikan laman fb tempat percambahan ilmu atau talian panjangkan ukhwah ...kan baik

KuNanGKuNanG said...

cheq sue: begitu jg sy..banyak kelemahan..huhu

KuNanGKuNanG said...

S..U..D.@..I..S: stuju ngan awak...;)

nyanyisunyi said...

salam kak..kita semua tak de yang sempurna hanya Allah saja Maha sempurna..

sekamar rindu said...

salam..

kak...terima kash atas ucapan hari lahir saya...sangat terharu..

H.J said...

pernah terkena ke kak kunang2..?

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

hmm btol tu...setuju ngan ayat>>>

mesti korang semua biasa dengar atau tengok org mengutuk orang lainkan?
mengeluarkan kata2 kesat seperti bodoh,menyamakan org dengan beruk..
dengan teknologi moden skrg hari2 kite leh tengok situasi ni.
contoh paling mudah adalah kat facebook.

lebih2 lagi gmbar diubah~ mempersendakan org lain.. kebiasaanya..bab politik laa..

huhu...

[PCL] said...

tak faham lah knp ada yg suka kutuk mengutuk ni..

KuNanGKuNanG said...

nyanyisunyi: 2la tp kadang2 ada yg bercakap tanpa berfikir...

KuNanGKuNanG said...

sekamar rindu: sama2...:). moga awak bahgia slalu..

KuNanGKuNanG said...

H.J: hampir2 terkena. spatutnya kite kene peka ngan sensitiviti org lain..kan lbh elok saling hormat menghormati. berdosa kalau kite menyakiti hati saudara kita kan?

KuNanGKuNanG said...

Cikmoonadnan: pelikkan cikmoon, masing2 ajak org wat baik tp diri sendiri xmenunjukkan contoh yg mulia...camne tu ye?

KuNanGKuNanG said...

PCL: masing2 xpuas ati...masing2 nak menang..huhu