Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

04 August 2011

kad raya






korang masih kenal kad raye? he3..ape punya soalan la kan. bukan pe, mane la tau ada yang xpenah tengok camne rupa kad raya2..maklumla skrg ni kad raya dah x popular cam dulu lagi...sekarang semua pakai call, sms, mms dan yg seumpama dengannye tuk ucapkan selamat hari raya..tapi dulu2 lagi best kan?bg aku la,xtau la pendapat korang camner plak. mesti kiter tertunggu2 kada raya dari family yg jauh...lagi2 dari yg tersayang.hik3. masa sekolah rendah dulu lg best. kiter bagi kad raya pada member 1 sekolah yang sama kelas yang dok sebelah meje kite je.he3..masa tu ada jual kad raya kartoon yg harganya rm0.10 je..bila dah dapat banyak kat raye, leh la gantung kat dinding rumah, kat dalam rumah tau bukan kat luar rumah.kalau gantung kt dinding luar rumah tu namanye buang tebiat..he3. ada gak yang lagi kreatif, diorang amik ranting kayu yg sederhana besar, pastu letak dalam pasu dan diorang gantungkan kat raya tu kat ranting2.cantek...
rindunye la zaman kegemilangan kada raya ni...

26 comments:

hafizulhakim said...

nak kad raya yang ada lagu2 tu.he3.

KuNanGKuNanG said...

hafizulhakim: mahe tu regenye..nanti lah difikirkan. kalau kad raye dari manilakat leh x?hahaha :x

Cheq Sue said...

jom kita pakt2 hantar kad raya... :)

KuNanGKuNanG said...

Cheq Sue:bagus gak idea sue tu.sue wat la 1 n3 pasal nk anta kada raya ni.

zaidah said...

selalu berlumba ngan member sape paling banyak dapat kad raya...

SoLy SoLicious said...

sy punye kad raya zaman2 lama tersimpan kemas dlam kotak..nostalgia..tp skg..huhu..sms jd pgganti

Rai said...

teringat zaman skolah dulu.. tukar2 kad raya..budak zaman sekarang ada lagi ke amalan ni ek..hehehe..

Cik SHiNJU said...

masih lagi mengirim kad raya dan menerima kad raya skang ni...tp x sebanyak dulu la..heheh

WuMing said...

Masa WuMing sekolah rendah dulu pun sama.. Selalu beri Kad Raya kat rakan sekelas..

Syok woo.. WuMing yang tak raya pun dapat banyak..

Sekolah menengah lagi laa dapat banyak...

KuNanGKuNanG said...

zaidah: he3, sama la kite..

KuNanGKuNanG said...

SoLy SoLicious: wah bagusnye..ada la kengangan..sy xpng smpan pun.huhu

KuNanGKuNanG said...

Rai: budak2 skrg semua dah ada hp..so ber sms je la jawabnye ..:)

KuNanGKuNanG said...

Cik SHiNJU: ok la2..masih meneruskan tradisi..:)

KuNanGKuNanG said...

WuMing: Confirm masa tu WuMing femes kn? agaknye WuMing lagi banyak dapat kad raya, daripada kitorang yg melayu ni.he3..

Anamarza said...

akak tiap-tiap tahun dpt kad raya tapi bukan dari kawan, dari kedai emas, sebab 6 tahun dulu pernah beli cincin kat kedai emas tu, tapi dia punya hargai pelanggan sampai sekarang still hantar jgk kad raya

bungaLily said...

best nye lau dapat tuka2 kad raya kan ?


sy suka kumpul kad raya taw :D

Suhami Ahmad said...

tapi sekarang susah nak jumpa kad raya kan...

Waqheh said...

bagi gua wlupun cangguh mana teknologi, bab kad raya dan surat menyurat (surat cinta) ni baik kekalkan cara lama. lebih feeeeeellllllll. nak lagi 'rare' pos by burung merpati

KuNanGKuNanG said...

Anamarza: wah..bestnye..kt mane kdai emas tu?he3

KuNanGKuNanG said...

bunga Lyli: leh la kite lawan sape dapat byk kada raye.he3

KuNanGKuNanG said...

Suhami Ahmad: a'ah..kalau dulu berlambak kan. kada raya sy jgn lupe tau tok...he3 :p

KuNanGKuNanG said...

Waqheh: lu mmg sentimental la..he3. gua takut kalau guna burung merpati nnti xsampai lak sbb burung tu susah nak cari rmh..skrg kan rmah dahbyk..pening lak burung tu.he3

Encik Luncai said...

terkenang nostalgia lalu.. kad raya ada lagu..hehe

JIJI YU said...

dah lamae aku tak terbabit dgn kad raya

KuNanGKuNanG said...

Encik Luncai: Mahal2 kad raye yg ada muzik...:)

KuNanGKuNanG said...

JIJI YU: anak murid xde bg kada raye ke?he3