Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

22 August 2011

ketupat





biasanye hidangan yang wajib setiap kali tiba hari raya mestila ketupat kan.
kalau time raye xde ketupat, tu bukan raya namanye..btl x?
yang biasa kita jumpa ketupat daun kelapa ngan satu lagi ketupat daun palas.
nak menganyam ketupat ni pun kene ada kemahiran jg.
bukan main anyam je..karang tangan yang terbelit ngan daun tu.
nanti jd ketupat penumbuk plak.he3
aku suka ketupat palas.
dulu masa arwah nenek aku ada, dia rajin wat.
sekarang dia dah xde,xde sape yg pandai wat ketupat palas..
nak harap aku blajr anyam ketupat ni alamatnye sampai sudah la orng xdapat makan.he3..
kalau kat rumah aku ketupat ni dihidangkan dengan kari ayam dan rendang daging.
mak aku kata raya taun ni nak tambah satu lagi.
mak aku nak wat rendang kerang..
so aku rase yg akan menjadi mangsa tuk kopek kulit kerang tu mesti la aku ngan adik2 aku..huhu
tak sabarnye nak raye...huhu..

*kat rumah aku pakai ketupat segera je..kui3..

12 comments:

Anamarza said...

suka ketupat, tapi kat tmpt saya yg wajibnya lemang, klau tak de lemang cam tak sah raya, klau rumah PIL pulak yg wajib mesti ada tapai hihi

Waqheh said...

gua cukup gemar ketupat daun palas tu...huhhh tak tahan nak ngap pagi raya..

ummuabdullahsyaakir said...

Assalam,selamt berkenaln dan selmt berpuasa yea.

Dah terasa bahang Aidilfitri bila tgk gmbr ni.Kalau saya kat sini cuma buat nasi impit saja-buat sendiri pkai plastik n rebus.

Jemput dtg blog saya:
http://ummuabdullahsyaakir.blogspot.com

sifu im said...

lama x mkn ketupat..dlu nenek selalu buat

sara zainol said...

ketupat daun palas.. sedapp ! hehe
ketupat nasi, umm xpandai la nk anyam daunnye.. :P

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

seriously, moon xpenah tau camne nak anyam ketupat...haha.. tau makan jerk...

KuNanGKuNanG said...

Anamarza: lemang pun sdp gak tp cam leceh sikit kan.

KuNanGKuNanG said...

Waqheh: ketupat palas mmg best..:), sedapnye makan ngan rendang..huhu

KuNanGKuNanG said...

ummuabdullahsyakir: salam perkenalan jg..tq sudi singgah blog sy..wat nasi impit dalam plastik pun ok..bila potong2 sama gak jadinye cam ketupatkn. :)

KuNanGKuNanG said...

sifu im: so sifu im kene la blajar cara menganyam ketupat ni..pastu jgn lupa anta kat sumah sy ye.he3 :p

KuNanGKuNanG said...

sara zainol: sy pun sma sara, anyam punya anyam nnt lain jdnye,bukan jd ketupat.jd lepat plak.he3

KuNanGKuNanG said...

CikMoonAdnan: biasenye org tua2 je yang pandai anyam ketupat ni..generasi muda cam kita ni jarang dah yg tau caranye..