Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

05 August 2011

mercun oh mercun







hari ni dah hari ke 5 kite puasa.camner puasa korang semua ok x?ada dah yang tinggal ke?he3..
kalau pompuan aku faham la tp kalau lelaki yg ada tinggal pose,pelik gak.
kite baru je start pose tapi kat area rumah aku dah berdentam dentum bunyi mercun.
kalau kat kampung agaknye lagi meriah ngan bunyi mercun dan meriam buluh kan?
aku ngan adik2 aku mase kecik xpenah pun main mercun.bunga api pun xpenah.
jangan harap la abah aku nak belikan benda2 camni.
dah besar panjang ni je aku yang beli.main ngan adik2 aku.he3..
main cikit2 je...
bahaya main mercun ni. stiap kali raye mesti ada yang putus tangan la...
hilang jari lah...mungkin juga membawa kpd kematian..
elok2 bulan puasa ni kite nak buat amal ibadah, dek kerana mercun ngan meriam ni dah jadi padah lak.
tapi kan orang dulu dulu wat meriam buluh sendiri tu xde la plak aku dengar diorang cedera ke, xde plak yang mati..pelik kan?
apa2 pun kesimpulannya benda ni semua bahaya...

18 comments:

sifu im said...

dh lama aku x men mercun..nk g beli kt thailand la esk lusa..hoho

KuNanGKuNanG said...

bestnye la kan,kat sana compem byk stok.member sy siap bisnes lg amik mercun kat sempadan.huhu

Anamarza said...

tahun ni pun dah ada mangsa main mercun ni kan

Cheq Sue said...

arini dah ada kat kay bee hilang 3 jari... budak besar lak tu...wak malu aje..

sekamar rindu said...

salam..

sebut pasal meercun ni sangat sedih la..beluma apa2 lagi dah ada yg putus tangan...tak ada serik2 langsung..

Nizam said...

Orang dulu2 main pun reti beringat.Siak ande S.O.P.Tak macam sekarang.Konon nok upgred yang lame.Penyudohnye diri yang merane.

Waqheh said...

mercun oh mercun..teringat zaman kecik dulu jln dlm pekan tgk bersusun org jual mercun. ni zaman sebelum kerajaan haramkan mercun..masa tu xde plak kes putus tgn kaki..

apapun main meriam mmg the best

**::CIKNUURUL::** said...

xpernah main,.wuwuwuu,tkut,..dn tersangatlah sejatinye perempuan nih,.wakakak

KuNanGKuNanG said...

Anamarza: oh ye ke.xde dengar brita plak..xpasal2 kan...

KuNanGKuNanG said...

ila cheqsue: habis dah xsempurna kan...

KuNanGKuNanG said...

sekamar rindu: ramai yg dah kene tp ramai jg lg yg masih degil main mercun ni kan.

KuNanGKuNanG said...

Nizam: bukan setakat diri sendiri,org lain pun susah gak.

KuNanGKuNanG said...

Waqheh: a'ahkan...masa tu ok je kn.selamat je org main.

KuNanGKuNanG said...

CIKNUURUL:HE3..bagusla2...xyah la main.bahaya...

JIJI YU said...

biasa la bahaya tu kak..ehehe

KuNanGKuNanG said...

JIJI YU: mesti pas jd imam tarawih, ko main mercun sakan kn?hik2.

Cik Bunny said...

cik bunny tak pernah main mercun. kalau bunga api tu pernah main tapi sekali sebab PENAKUT BAHAYA dengan mende2 cam ni =.=

KuNanGKuNanG said...

Cik Bunny: mmg bahaya kan? tp kalau lagsung xdengar bunyi mercun pun cam xbest lak.he3