Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

09 June 2011

hilangkan hanyir ikan di tangan



ha, kali ni aku nak tulis pasal petua plak. xpenah2 lagi aku wat n3 pasal petua2 ni. tu pn sbb terbaca dalam majalah HARMONI member aku punya tp yang dah berkurun lamanya, xtau tahun bila ntah. dalam banyak2 petua kat majalah tu aku nak share 1 petua tuk hilangkan bau hanyir ikan kat tangan kita.biase la kan pas siang ikan mesti ngan tangan2 kite skali bau hanyir. nak2 lagi ikan sungai. petuanye camni, korang amik halia sebesar ibu jari pastu ditumbuk. dah hancur cikit leh la ramas2 kat tangan tu. insyaAllah bau hanyir tu akan hilang..senang kan? sama2 la kite cube k...




kalau ikan yg disiang banyak camni, halianye kene besar penumbuk la kn?kui3

10 comments:

AdyBudika said...

owhhhhhh....begitu~~~

KuNanGKuNanG said...

AdyBudika: petua ni bgus tuk ady tau. kan adi suke masak..he3..:).jgn lupe amalkan ye..

PatinPasta said...

Ha ah, kan? Kadang bau ikan tu hilang lepas pekena kari Mamak jek :D

Thanks for the tips! Untuk orang yang suka ikan macam saya ni, memang berguna :)

♥CiK DuYuNG [Ca]♥ said...

OWH..MCM TU UPENYER..HAHA..CA SELALU WT LETAK SABUN BANYAK2..XLEH HILANG GAK..:(

KuNanGKuNanG said...

PatinPasta: kadang2 ikan tu kite dah hbs bedal pun..bau kat tangan xilang2 lg..he3

KuNanGKuNanG said...

CiK DuYuNG [Ca]: sy pn dulu ltk sbun byk2 gak. mmg x berkesan pun...

fyna said...

nice tips dear..
;)

KuNanGKuNanG said...

fyna: tq fyna...

solomolo said...

tak pernah siang ikan lagi...
lalalal...

KuNanGKuNanG said...

solomolo: skrg xpnh siang sbb solo lg. nnti kalau dah berdua, kene la tlg siang ikan ye..time tu ingat la petua ni tau..he3