Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

07 June 2011

masa makan tak boleh bercakap

setiap malam rutin keluarga boboy (bukan nama sebenar) adalah makan bersama2, tp keadaan di meja makan senyap sunyi kerana ayah boboy melarang semua ahli keluarganya bercakap atau berborak ketika makan. tp satu malam ni boboy terpaksa juga membuka mulutnya namun dimarahi oleh ayahnye.

boboy:  ayah,

ayah   :  diam, jangan bercakap masa makan.

boboy:  tapi ayah..dalam...

ayah   : kan ayah kata diam, xfaham ke?

(selepas makan)

ayah   : ha, pe yang kamu nak cakap tadi, bagitau la sekarang.

boboy: boboy cuma nak bagitau ayah, dalam sayur yang ayah makan tadi ada ulat...

ayah   : gulp!

*kui3...bersembang semasa makan tidaklah dilarang sama sekali. bahkan kita dapat mengeratkan lagi hubungan sesama keluarga...:)

12 comments:

Encik Luncai said...

haha..mesti sedapkan makan nasi dgn ulat..huhu

KuNanGKuNanG said...

Encik Luncai: rase lemak berkrim kot.huhu..

Cik SHiNJU said...

ulut mulung kot..hahah..
kalau x gtau sampai sudah pun xpe..

KuNanGKuNanG said...

Cik SHiNJU: he3..mau temuntah dibueknyo...he3

Amie said...

gaya autokratik biasanya membawa padah yea... heehe..salam kenal dr kak amie

KuNanGKuNanG said...

Amie: btl tu kak..he3.salm kenal jg dr sy..

NAZRUL AZAT said...

saye suke makan sambil berdiri, huhuuu

KuNanGKuNanG said...

NAZRUL AZAT: ?..makan sambil berdiri?sy pn suka gak mkn smbil berdiri..tp kalau xde tempat duduk la..suka ke, xsuka ke..kene suka gak la kan?he3..

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

ulat pon sodap..buat ulam..agagagagaa

KuNanGKuNanG said...

rose --{@ ibuRafiq @}--: mase mkn tu kalau xnampak ulatnye, sedap la kot. cube gigit ulat2 idup2, maunye x termuntah ijau.he3

Hanis Azla said...

parah juga klu langsung tak boleh bercakap kan.. he..he..

KuNanGKuNanG said...

Hanis Azla: jawabnye kene pakai tunjuk2 je la kan, bahasa isyarat gitu.he3