Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

07 July 2011

bukan kerna nama...



Jangan kau pandang bibir yang manis
Kerana dia bisa menghancurkan
Jangan kau pandang wajah yang indah
Kerana dia bisa meracunmu

Dengarlah hai teman
Dengarkan bersama
Aku menulis bukan kerana nama
Kerana sifat kasih
Pada sesama insan
Dan menyatakan kasih sayangku
Kita sama semuanya sama
Apa yang ada hanyalah kehidupan

Jangan kau dengar puisi dusta
Kerana dia bisa merosakkan jiwamu
Dengarkanlah puisi di pusaka
Yang telah turun menurun hari ini

Jangan kau alas hatimu itu
Dengan secebis warna kehitaman
Dialah seperti anai-anai
Lambat-laun hancurlah dirimu

Dengarlah hai teman
Dengarkan bersama
Aku menulis bukan kerana nama
Kerana sifat kasih
Pada sesama insan
Dan menyatakan kasih sayangku
Kita sama semuanya sama
Apa yang ada hanyalah kehidupan

Ini hanya satu kehidupan
Hanyalah satu kehidupan

Jangan kau alas hatimu itu
Dengan secebis warna kehitaman
Dialah seperti anai-anai
Lambat-laun hancurlah dirimu

Dengarlah hai teman
Dengarkan bersama
Aku menulis bukan kerana nama
Kerana sifat kasih
Pada sesama insan
Dan menyatakan kasih sayangku
Kita sama semuanya sama
Apa yang ada hanyalah kehidupan

19 comments:

Eyka said...

sukee :)

Cik SHiNJU said...

Perghhh...lagu Ramli Sarip tuuu...Best lagu ni... :)

lilypelangi said...

kita pon suka lagu nie :D

diana said...

dengar lagu ni kat radio mesti teringat zaman kecik2 dulu..

belog amiyo said...

lirik ke ni? ke puisi? hehe

indahhouse said...

Salam kak,
Berpuisi? macam lirik lagu pun ada. sayu juga hati saya mmbacanya... :)

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Lama tak dengar lagu Ramli Sarip ni. Mendalam maksudnya tu.. ;o)

KuNanGKuNanG said...

Eyka:sedapkn lagu ni..

KuNanGKuNanG said...

Cik SHiNJU: layan malam2 lagu ni best..:)

KuNanGKuNanG said...

lily pelangi: sama la kiter..:)

KuNanGKuNanG said...

diana: lagi ni lagu lama tp masih popular lg kan.

KuNanGKuNanG said...

belog amiyo: ni lagu la...:) sy xpandai berpuisi pun..he3

KuNanGKuNanG said...

indahhouse: ni lagu..liriknye sedap..penuh makna..tu yg akak suka tu..:)

KuNanGKuNanG said...

a.z.r.i.n.a.03.07: lagu tentang kehidupan kite...:)

Rai said...

sempoi!! suka lagu ni..lagu zaman kita kecik2 dulu banyak lirik bermakna.zaman sekarang ni lagu tah pape..takde pengajaran langsung..

KuNanGKuNanG said...

Rai: betul2..dengar lagunye kite leh tau pe yg nk disampaikan.skrg jerit2 je lbh kn.

Подтверждаю said...

as salam..
wah! lama tak dengar puisi ni

=)

Подтверждаю said...

erk. silap. lagu puisi.
hehe`

KuNanGKuNanG said...

wslm..sedap lagu ni...walaupun lagu lama..