Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

20 July 2011

wordless wednesday #6

21 comments:

azam said...

??? apa nih???

KuNanGKuNanG said...

azam: 2la sy pun tak pasti.amik dalam google.rasenye cam adat dulu2 tuk budak2 kecik yg baru pandai berjalan. adat memijak tanah@turun tanah.

syiela said...

Rasanya adat pijak tanah... tapi tak pasti cerita di sebaliknya.. cuma yang tau sebelum baby tu pijak tanah dorang adakan keramaian bg baby tu pijak dulu.lepas tu baru boleh bebas bermain di luar

WuMing said...

Adat lama kot?

KuNanGKuNanG said...

syiela: tq kongsi info kat sini..:). tp skrg rasenye dah xde orng wat adat turun tanah ni kan?

KuNanGKuNanG said...

WuMing: a'ah,adat org dulu2...

Afikah Aziz said...

ika xphm tgk gmbr ni hehe..tgh blurr :p

Anamarza said...

biasa sebelum pijak tanah, kena pijak dalam talam dulu klau tak silap (^_-)

KuNanGKuNanG said...

Afikah Aziz: ni adat dulu2..skrg dah xde pn org wat.sbb tu kite xtau pun pasal benda ni..

KuNanGKuNanG said...

Anamarza: sy pn ada terbaca camtu gak.macam2 kan adat org dulu2..

Waqheh said...

itu nak ajar anak supaya kenali tanah sebelum kenali langit...kah kah merapu je gua ni..

KuNanGKuNanG said...

Waqheh: dimana bumi dipijak,disitu langit dijunjung.he3

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

adat oghang nogori ko ?

KuNanGKuNanG said...

a.z.r.n.a.03.07: xpasti la plak asalnye adat org negeri apa...

Cheq Sue said...

http://chequesuechekgu.blogspot.com/2011/07/award-from-nuni-and-8-people-to-tag.html

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

owhhh first time tahu adat nie.. huhu

SoLy SoLicious said...

adat melayu zaman2 dolu2 ni...tp still xpaham apekah motf depa

KuNanGKuNanG said...

C.M.A @CikMoonAdnan: jarang orang wa dah adat ni..

KuNanGKuNanG said...

SoLy SoLicious: ntah le..dulu2 banyak sgt adat2 nye..

Qaseh dalia adelia said...

ingat game ting ting tadi

KuNanGKuNanG said...

Qaseh dalia adelia: he3..kalau pandang skali mmg cam main ting2 kan.